vineri, 28 august 2015

„Încă o dorință” de Andres – Recenzie

Încă o dorință de Andres este un roman despre speranță, iubire și împlinire. Acesta face parte dintr-o campanie caritabilă despre care puteți citi mai multe AICI

Odată cu începerea acestei lecturări trebuie să recunosc că m-am regăsit oarecum printre paginile cărții, mai exact în personajul principal, o tânără pe nume Ana, care hotărăște că are nevoie de un concediu undeva departe unde să uite să rutina zilnică, de stres și de obligații (menționez că am început să citesc cartea în drum spre mare). Aceasta, ajungând în Bora Bora – destinația călătoriei ei – întâlnește un bărbat alături de care petrece niște momente de neuitat și care i se întipărește undeva în mintea ei și cu care avea să se mai întâlnească într-un moment mai mult sau mai puțin potrivit din viața ei.

Primul gând al meu referitor la această carte a fost acela cum că ar fi o lectură ușoară și plăcută care poate fi finalizată în câteva ore. Cu o scriitură simplistă și cu o poveste care urmează un fir narativ
destul de dezvoltat, am alunecat printre paginile acestei cărți cu repeziciunea cu care valurile mării se lovesc de trupul celui căruia îmbrășisează căldura ei.

Această carte vorbește despre miracolul celei de-a doua șanșe, iar mie mi-a transmis un mesaj pe care nu l-aș putea exprima mai bine decât prin următoarea zicală: Ai grijă ce îți dorești; s-ar putea să se întâmple. Mi-a confirmat faptul că ceea ce ne dorim, de multe ori, nu este ceea ce vrem să primim cu adevărat, ci vrem mai mult, mai mult decât ne-am putea imagina. Această poveste mi-a transmis faptul că mai avem mereu o dorință, mai avem o șansă de a schimba ceva în viața noastră, de a ne îndrepta și de a ne construi o viață ideală, însă pentru mine e prea greu să accept faptul că va exista un sfârșit al poveștii mele la fel de frumos precum al acestei povești și de aceea văd această povestire ca pe un vis, un vis desprins din basme devenit realitate, ceea ce-mi pare puțin imposibil. O lectură de vară agreabilă numai bună pentru a-ți începe vacanța la mare – asta am văzut în acestă carte.

Am apreciat mult personajul principal, Ana, datorită ambiției și curajului ei, dar și pentru că m-a făcut să mă întreb cum ar fi ca în loc de mesaje insensibile ori apeluri prelungite, ne-am trimite scrisori sincere și curate, în care ne-am desface sufletul în fața celui iubit, m-a făcut să mă întreb ce sentimente aș purta la primirea unei scrisori de acest gen, m-a dus departe cu acest gând.
Oare mai există oameni care scriu? Mai sunt bărbaţi care le dedică iubitelor versuri
aşternute pe hârtie la lumina lumânării, în nopţi cu lună? Mai sunt
femei care sărută scrisorile iubiţilor şi le răspund cu zeci de cuvinte
înşirate ca perlele şi stropite cu lacrimi de dor? Mai sunt?
Totodată mi-a reamintit de mare, de iubirea pe care i-o port și m-a făcut să vreau să-i mulțumesc pentru toate loviturile pe care mi le-a dat, pentru fiecare val pe care trupul meu l-a simțit; mi-a reamintit ce slăbiciune frumoasă dețin: frumoasa și răcoroasa mare.
Un vânt uşor, cu miros de scoici şi apă sărată, îi trecu prin păr. Se opri din scris şi privi în depărtare. Era marea albastră, cu miile ei de secrete. Marea pe care o îmbrăţişa mereu cu aceeaşi infinită dragoste.
Pe de altă parte, există și două aspecte care, să zicem, m-au dezamăgit puțin, unul dintre ele fiind legat de descrierea prezentă în carte, care mi se pare că e limitată și cred că mi-ar fi plăcut mai mult dacă ar fi fost prezentă mai des – cu scopul de a intensifica sentimentele trăite de personajele ale căror vieți sunt într-o continuă schimbare și de a da o culoare diferită lecturii în sine. Al doilea lucru care mi-a lăsat un gust nu tocmai plăcut a fost faptul că am găsit cartea a fi destul de previzibilă, iar eu am o slăbiciune pentru cărțile care nu mă lasă să câștig așa ușor, care mă manipulează, ca mai apoi să mă pleznească cu un adevăr neimaginat la final.

Am încercat să pun toate aspectele acestea în balanță și am ajuns la nota 3/5 deoarece nu pot spune că este una dintre cele mai bune cărți pe care le-am citit, însă este cu siguranță o carte frumoasă, care nu te plictisește.
Pentru doritori, precizez că această carte poate fi achiziționată doar în format electronic de AICI .

În încheiere vreau să mulțumesc autoarei pentru că mi-a dat ocazia să citesc cartea sa. Mulțumesc frumos, Andres!