luni, 31 august 2015

Premiile Liebster (2)

Hello, hello! Ce faceți?  Eu tocmai ce am început o carte care presimt că va fi printre preferatele mele de anul acesta, dar n-am apucat să citesc decât foarte puțin până acum - iar faptul că acum mă grăbesc să termin cu postarea asta pentru a mă putea întoarce la ea cred că e ceva (nu mi se întâmplă foarte des asta)! Dar nu știu de ce am început așa postarea asta, altul îmi era scopul, uf! Să revenim, gata!

Navigând pe facebook pe linkurile a diferite persoane care distribuie chestii, am ajuns să citesc o postare de pe un blog - blog pe care nu l-am prea citit până acum, ce-i drept - și am fost plăcut surprinsă să văd că mă aflam și eu printre persoanele nominalizate la aceste Premii. Este vorba despre blogul ACESTA  - cu ocazia asta vă invit să-l vizitați și voi, e foarte frumos. :) Așadar, cum nu puteam refuza această „invitație” am zis să răspund la întrebările primite. Până la urmă, de ce nu?

1. Îți amintești prima carte pe care ai citit-o?
Să fie oare „Aventurile lui Tom Sawyer”? Da, cred că da. Daaar nu sunt sigură că am citit-o integral. Nu știu, eram un copil ciudat, nu-mi plăcea deloc, citeam pentru că... eram obligată mai degrabă. Apoi am încercat și „Singur pe lume” de Hector Malot pe care, de asemenea, nu am dus-o la bun sfârșit. Apoi au început să apară cu ceva revistă cărțile „Forțele răului absolut” de Kelley Armstrong pe care le-am devorat. Erau exact lectura aia de care aveam nevoie atunci; genul de lectură de care are nevoie un adolescent care-i nou în chestia asta cu cititul.

2. Care e cartea care ți-a schimbat complet perspectiva asupra vieții?



Hmm, o clipă, să fac câteva căutări pe Goodreads. Nu sunt sigură că am citit o astfel de carte, totuși.
*câteva minute de căutare și de gândire intensă*
Aici cred că aș putea să menționez „Veronika se hotărăște să moară” de Coelho, deși n-aș zice tocmai că „mi-a schimbat complet perspectiva asupra vieții”, dar cu siguranță m-a mișcat cumva.

3. Ce mesaj i-ai transmite autorului tău preferat?
N-am un autor preferat, ci mai degrabă mai mulți. Simona Popescu și Chris Simion - dintre cei români și contemporani. Oscar Wilde, de asemenea, m-a dat gata cu „Portretul lui Dorian Gray” și cu „De profundis”. 
Ce le-aș spune? Le-aș spune că le ador textele și le-aș mulțumi pentru că au pus în cuvinte gândurile, ideile și principiile lor; le-aș mulțumi pentru că există (atât ei, cât și textele acestora), nu știu!

4. Care este cea mai bună ecranizare pe care ai văzut-o până în prezent?
Aș spune „The Hunger Games” sau „The Maze Runner”, dar încă nu am citit cărțile, deci ar fi cam incorect. Așa că merg cu „The Great Gatsby”. Mi-a plăcut mult atât cartea, cât și ecranizarea! Le recomand!

5. Judeci o carte după copertă?
Ăăă, nu tot timpul, dar câteodată da. De cele mai multe ori am eu niște fixuri așa. Cum mi s-a întâmplat cu „Fata din tren” de Paula Hawkins sau cu „Sticletele” de Donna Tartt - sincer vă spun că nu-mi păsa deloc ce fel de copertă aveau, de când am auzit pentru prima dată de ele le-am vrut. Dar că tot am ajuns la subiectul ăsta, mai repede le judec după colecție, hihi.

6. Cum îți place să-ți aranjezi biblioteca?
În general, după edituri. Momentan am două rafturi pline doar cu cărți de la o singură editură, anume Trei și Univers. Plănuiesc să umplu un raft și cu cărți de la Litera și Polirom!

7. Poți numi o carte care te-a lăsat rece?
„Dacă aș rămâne” de Gayle Forman. Nu contest gusturile nimănui și nu vreau să jignesc, dar chiar nu mi-a plăcut mai nimic la cartea asta. Eu recomand mai degrabă ecranizarea!

8. Care este editura ta preferată?
Trebuie să aleg doar una? Uf, nu pot face asta! Păi așa: Polirom, Humanitas, Univers și Litera. Și cu toate că nu sunt atrasă de toate noile apariții, și cei de la Trei au titluri foarte faine, care-mi plac mult!

9. Citești cărți vechi?
Hm.. nu sunt sigură dacă înțeleg; vechi, adică d-alea de prin biblioteca părinților sau vechi, scrise acum mai bine de o sută de ani? Oricum ar fi, răspunsul pentru amândouă întrebările e.. nu prea. Nu prea citesc cărți din biblioteca părinților pentru că am deja și eu o groază necitite, însă din când în când îmi place să mai apelez pe la câte un clasic.

10. Îți place să împrumuți cărțile?
Adevărul e că nu prea îmi place, asta pentru că mi-e teamă să nu fie deteriorate saaaau să nu le mai primesc înapoi. Dar depinde foarte mult despre cine e vorba! Deja am avut câteva experiențe nu tocmai plăcute și de acum încolo o să am mai multă grijă cui împrumut!

11. Scrii pe cărți?
Dacă sunt ale mele, da, câteodată mai scriu. De exemplu, dacă citesc o carte în engleză și nu știu ce înseamnă un cuvânt, îl caut și îl notez acolo cu creionul. În rest, mai subliniez citate dacă am un creion (mecanic) la îndemână; dacă nu, lipesc un sticker doar.

Am observat că deja mulți bloggeri au fost nominalizați la aceste premii, așa că habar n-am cui aș putea să dau mai departe tag-ul, prin urmare vă invit pe voi, cei care citiți asta, să răspundeți la următoarele întrebări, fie într-un comentariu, fie pe propriul blog, după cum doriți și aveți posibilitatea.

Întrebările mele pentru voi:
  1. Care a fost primul contact al tău cu lumea cărților? Cum ți-ai descoperit pasiunea pentru citit?
  2. Dacă ai fi un personaj dintr-o carte, care ar fi acela?
  3. Consideri că muzica, cărțile și filmele se completează una pe cealaltă? De ce?
  4. Care dintre lecturile obligatorii de la liceu (sau facultate, dacă e cazul) ți-au plăcut cel mai mult?
  5. Cum îți alegi filmele pe care le vizionezi? Preferi să vizionezi doar filme care se încadrează în genul tău preferat sau să le alegi în funcție de actori sau regizor?
  6. Ce părere ai despre cărțile „comerciale”?
  7. Ce pasiuni mai ai, pe lângă citit?
  8. Crezi în superstiții?
  9. Care-i cea mai mare realizare a ta până acum?
  10. Care e perioada ta preferată a anului? De ce?
  11. Ai un artist preferat? Care e acela?
Cine dorește să răspundă la ele, vă aștept cu mare drag!

4 comentarii:

  1. La întrebarea zece te înțeleg perfect! :)) Perfeeeect. Urăsc să dau cărți și să nu le primesc înapoi așa cum le-am dat (acum, dacă mă gândesc bine, a rămas peste vară cartea ”Fata dispărută” la o prietenă, sper să mi-o înapoieze așa cum i-am dat-o). Eu nu scriu pe cărți, am o fixație, mi-e oarecum. :)) Totuși, am văzut odată o prietenă care avea notate pe cărți săgeți, linii, la un moment dat avea un ”AHAAAAA!!!” și era încercuită o frază, apoi fețe zâmbitoare. :)) Știu că m-am amuzat teribil!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să vezi cât de tare îi cartea „Extrem de tare și incredibil de aproape” - are o grămadă de sublinieri și încercuiri - adică așa e tipărită. Iar eu am împrumutat-o de la bibliotecă și cred că îți dai seama că începusem deja să blestem oamenii care au făcut asta (adică no, nu încurajez chestia asta atât timp cât nu-i nici măcar cartea ta!), apoi mă uit mai bine și observ că așa e tipărită...ups! :))
      Și eu am împrumutate două cărți la două colege, „Hoțul de cărți” și „Ghici cine moare primul” - două cărți care mi-au plăcut foarte mult, deci îți dai seama....
      Sper să fie ok! :))

      Ștergere
    2. Şi eu am fixaţia legată de scrisul pe cărţi, în special că mai citesc şi alţii după mine. Însă am un caiet unde scot citate uneori, când am timp. Din păcate nu l-am făcut de multă vreme şi nu am scris în timp ce citeam decât pentru puţine cărţi, deci trebuie serios completat

      Ștergere
  2. A durat ceva vreme, dar uite răspunsurile:

    Care a fost primul contact al tău cu lumea cărților? Cum ți-ai descoperit pasiunea pentru citit?

    Nu îmi aduc exact aminte pentru că eram foarte mică. Îmi aduc aminte că aveam o carte cu Mickey Mouse şi fratele lui (?), care mergea la un spectacol şi mânca un sandviş şi bunicul meu mi-o citea mereu. Asta era o carte nouă, mai aveam o carte foarte mare cu Pinocchio, mai veche, cineva desenase cu carioca pe ea şi mă nemulţumea fosrte tare chestia asta. Apoi, pentru că voiam foarte tare, bunicul meu m-a învăţat să citesc singură. Aveam o carte de Fraţii Grimm şi povestea mea preferată era Mărul de aur pe care am citit-o până am învăţat-o şi apoi o spuneam de fiecare dată când aveam ocazia. Apoi, la 6 ani, de ziua mea, am primit cadou abecedarul şi până să încep clasa 1 l-am învăţat pe dinafară
    Dacă ai fi un personaj dintr-o carte, care ar fi acela?

    Nu ştiu, cred că aş fi un personaj de tipul ştie-tot, gen Varys din Urzeala tronurilor. Dar mi-ar plăcea să fiu fausta din seria Pardaillan
    Consideri că muzica, cărțile și filmele se completează una pe cealaltă? De ce?

    Da,pentru că omul este o fiinţă complexă, cu mai multe simţuri şi nevoi şi ar fi imposibil ca o singură formă de artă să le satisfacă pe toate în aceiaşi măsură.
    Care dintre lecturile obligatorii de la liceu (sau facultate, dacă e cazul) ți-au plăcut cel mai mult?
    Din facultate Machiavelli :D, din liceu cred că Maitrey.
    Cum îți alegi filmele pe care le vizionezi? Preferi să vizionezi doar filme care se încadrează în genul tău preferat sau să le alegi în funcție de actori sau regizor?

    Pff, nu ştiu, de obicei aud de ele şi gata, încerc şi eu. Restul nu contează. Cel mai bun film văzut anul trecut a fost Ida, filmul polonez care a luat Oscar pentru cel mai bun film străin, nici nu ştiam de el înainte să ajung la cinematograf.
    Ce părere ai despre cărțile „comerciale”?

    Trebuie să existe un fel de lectură pentru fiecare. Şi nu putem aprecia toţi cărţile de nobel.
    Ce pasiuni mai ai, pe lângă citit?
    Bârfitul :)))) Îmi place să proiectez cercetări, să organizez evenimente, să mă implic în proiecte, să fac voluntariat, să proiectez chestii. Multe.
    Crezi în superstiții?
    Nu chiar, deşi cred că visele sunt importante. asta pentru că sunt refulări ale subconştientului.
    Care-i cea mai mare realizare a ta până acum?
    Pff, nu ştiu. E greu să decizi cum e un lucru mai important ca altul.
    Care e perioada ta preferată a anului? De ce?
    Nu am o perioadă preferată. Cred că fiecare are farmecul ei. Deşi cele în care primesc cadouri au mai mult farmec.
    Ai un artist preferat? Care e acela?
    Nu am doar un artist preferat. Îmi plac toate artele şi o grămadă de artişti, nu m-aş putea hotărî doar la unul.

    RăspundețiȘtergere